Artykuł był czytany: 473 razy Miejsce załatwienia sprawy USC w Miastkowie
ul.Łomżyńska 32 pokój Nr 5
tel. (086) 217-42-19 lub centrala 217-48-78 wew.12
Wymagane dokumenty · Osoba zgłaszająca urodzenie dziecka , którego rodzice pozostają w związku małżeńskim przedstawia odpis skrócony aktu małżeństwa oraz dowody osobiste rodziców.
· W przypadku , jeżeli dziecko nie pochodzi z małżeństwa osoba zgłaszająca urodzenie winna przedstawić odpis skrócony aktu urodzenia matki (jeżeli jest panną ) lub odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie (jeżeli matka jest rozwiedziona); odpis skrócony aktu zgonu (jeżeli matka dziecka jest wdową
Opłaty: · Sporządzenie aktu urodzenia wolne jest od opłaty skarbowej
Inne wskazówki, uwagi: Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu 14 dni od dnia urodzenia . Jeżeli dziecko urodziło się martwe, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 3 dni . Urodzenie dziecka rejestruje się w USC miejsca zdarzenia .
Do zgłoszenia urodzenia dziecka są obowiązani w kolejności :
· Ojciec ,
· Lekarz lub położna albo inna osoba obecna przy porodzie ,
· Matka ,
· Szpital lub inny zakład , jeżeli urodzenie nastąpiło na jego terenie.
Opracował Katarzyna Ciecierska Odpowiedzialny za aktualizację informacji: Katarzyna Ciecierska Data sporządzenia 2003-07-08 Data Zatwierdzenia 2003-07-08 |