Rejestracja urodzin
Miejsce załatwienia sprawy
USC w Miastkowie
ul. Łomżyńska 32 pokój Nr 5
tel. 86 217 42 19
Wymagane dokumenty
- Osoba zgłaszająca urodzenie dziecka , którego rodzice pozostają w związku małżeńskim przedstawia odpis skrócony aktu małżeństwa oraz dowody osobiste rodziców.
- W przypadku , jeżeli dziecko nie pochodzi z małżeństwa osoba zgłaszająca urodzenie winna przedstawić odpis skrócony aktu urodzenia matki (jeżeli jest panną ) lub odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie (jeżeli matka jest rozwiedziona); odpis skrócony aktu zgonu (jeżeli matka dziecka jest wdową
Opłaty:
brak opłat
Inne wskazówki, uwagi:
Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu 14 dni od dnia urodzenia . Jeżeli dziecko urodziło się martwe, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 3 dni . Urodzenie dziecka rejestruje się w USC miejsca zdarzenia.
Do zgłoszenia urodzenia dziecka są obowiązani w kolejności :
- Ojciec,
- Lekarz lub położna albo inna osoba obecna przy porodzie,
- Matka,
- Szpital lub inny zakład, jeżeli urodzenie nastąpiło na jego terenie.
Informacje wytworzył(a) : | Katarzyna Ciecierska | |
Wprowadził(a) : | Marcin Łuba | 2012-04-06 09:53 |
Zatwierdził(a) : | Marcin Łuba | 2012-04-06 09:53 |
pokaż rejestr zmian |
Wyświetleń: 1026