Uchwały
RADY GMINY MIASTKOWO
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465, poz. 1572) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530, poz. 1572, poz.1717, poz. 1756), art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2024 r. poz. 167 z późn. zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu w wysokości 37 165 089,00 zł, z tego :
1) bieżące w wysokości 27 104 002,00 zł;
2) majątkowe w wysokości 10 061 087,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Wydatki budżetu w wysokości 43 634 081,00 zł, z tego :
1) bieżące w wysokości 28 430 939,00 zł;
2) majątkowe w wysokości 15 203 142,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3. Deficyt budżetu w kwocie 6 468 992,00 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów w kwocie - 2 500 000,00 zł;
2) nadwyżki budżetu z lat ubiegłych, o której mowa w art. 217 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w kwocie - 3 951 275,00 zł;
3) niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowego z udziałem tych środków w kwocie - 17 717,00 zł.
§ 4. W budżecie tworzy się rezerwę:
1) ogólną w wysokości – 148 947,00 zł;
2) rezerwę celową w wysokości – 56 053,00 zł, na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 5. Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2025 zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 6. Łączną kwotę przychodów budżetu w kwocie 6 752 324,00 zł i rozchodów budżetu w kwocie 283 332,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 7. Ustala się:
1) dochody w kwocie 99 898,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 99 898,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii;
2) dochody w kwocie 30 000,00 zł z tytułu opłat od alkoholu sprzedawanego w opakowaniach o objętości do 300 ml oraz wydatki w kwocie 30 000,00 zł na realizację lokalnej międzysektorowej polityki przeciwdziałania negatywnym skutkom spożywania alkoholu;
3) dochody w kwocie 500 000,00 zł i wydatki w kwocie 500 000,00 zł związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska;
4) dochody w kwocie 983 352,00 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które przeznacza się na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
§ 8. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy, zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.
§ 9. Wyodrębnia się w budżecie kwotę 492 885,00 zł do dyspozycji sołectw, zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 10. Plan dochodów w kwocie 220 000,00 zł i wydatków w kwocie 220 000,00 zł dla wyodrębnionych rachunków dochodów oświatowych jednostek budżetowych, zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały.
§ 11. Limity zobowiązań z tytułu kredytów długoterminowych zaciągniętych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego określa się w kwocie 2 500 000,00 zł.
§ 12. Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów długoterminowych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w granicach kwot określonych w § 11;
2) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
3) dokonywania zmian w planie wydatków w zakresie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, w tym także do zmian w planie wydatków inwestycyjnych z wyłączeniem rozszerzania ich zakresu rzeczowego i wprowadzania nowych zadań;
4) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
- zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
- zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
- zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich;
5) dokonywania zmian, w celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa w:
- planie dochodów i wydatków, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej,
- planie wydatków związanych z wprowadzeniem nowych inwestycji lub zakupów inwestycyjnych, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu;
6) przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania zmian w planie wydatków;
7) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady
Jakub Zaraś
Załączniki | pobrań | ||
Uchwała i załączniki | 4,97 MB | 17 | |
Opinia RIO | 114,8 KB | 8 |
Wprowadził(a) : | Marcin Łuba | 2025-01-14 13:31 |
Zatwierdził(a) : | Marcin Łuba | 2025-01-14 13:31 |
Ostatnia zmiana : | Marcin Łuba | 2025-01-14 14:55 |
pokaż rejestr zmian |